הפנסיונרים מפסיקים לקנות ומתחילים לחיות

חלק הולך וגדל מההוצאות של בני הגיל השלישי מוקצה למימון חוויות מסוגים שונים - נתון שצריך להטריד מאוד את הקמעונאים והמשווקים

פורסם בתאריך: 16/11/2016, גיליון 1848

דור בני הגיל השלישי, המתקרבים או אשר עברו כבר את גיל הפנסיה, הוא הדור המבוסס והבריא ביותר בשכבת הגיל הזו אי פעם. 
לכאורה, מדובר בהזדמנות נפלאה עבור מותגים ומשווקים. אולם מחקר חדש שערכה חברת הייעוץ Fung בבריטניה, ארצות הברית ויפן מגלה כי בני הדור החדשים מפנים חלק הולך וגדל מכספם לרכישת חוויות - על חשבון רכישת מוצרים. על פי המחקר מעדיפים בני הדור החדש להקדיש את כספם לאירועים, חוגים, פעילויות ספורט, מסעדות וטיולים.
לדברי דבורה וינסויג, מנכ"לית Fung, תוצאות המחקר מחייבות את הקמעונאים וספקי השירותים לשנות את אסטרטגיית השיווק הקיימת שלהם עבור בני הגיל השלישי.
הפנסיונרים החדשים. החיים מתחילים בגיל 50
הפנסיונרים החדשים. החיים מתחילים בגיל 50
ממחקר קודם שנערך על ידי Fung עלה כי לבני הגיל השלישי יש צורך מועט יותר ברכישת מוצרים חדשים כגון ביגוד, הנעלה ומזון. עם זאת, ממשיכים בני הגיל השלישי להוביל במספר קטגוריות - כמו למשל ספרים וחומרי ניקיון לבית.
הדו"ח מציין מספר דרכים אפשריות למזעור הנזקים של המשווקים והקמעונאים - כולן מתמקדות בצרכים החדשים של הצרכנים הוותיקים. כך למשל, קניון Aeon Mall ביפן מציע חוויית קנייה ממוקדת לבני הגיל השלישי, הכוללת יותר מ-140 פעילויות שונות, בהן ריקודי הולה הופ ושיעורי כתיבה.
כתבות נוספות