זהו הסוד המותגי שהוביל את קסטרו לצמרת

גם השנה המשיך בית האופנה קסטרו לחזק את נקודת הבידול הישראלית שלו באמצעות מגוון של פעילויות ושיתופי פעולה. בין השאר עיצב בית האופנה את מדי הנבחרת האולימפית, את קולקציית ההלבשה של ילדי הפסטיגל וקיים שיתוף פעולה עם מוזיאון תל אביב לאמנות

פורסם בתאריך: 13/06/2017, גיליון 1875

סיפורה של רשת קסטרו התחיל בשנות ה-30 של המאה הקודמת, כאשר אנינה, אימו של אהרון קסטרו, מייסד הרשת, עלתה לישראל והקימה סלון שמלות בדירה המשפחתית. 20 שנה מאוחר יותר, בנה אהרון, שנחשף לעולם האופנה מילדות, השתחרר מהצבא ופתח חנות קטנה ברחוב אלנבי בתל אביב, שלימים נהפכה למפעל קטן לייצור הלבשה שנקרא על שם המשפחה - Castro.
 
בשנת 1985 פתחה קסטרו את החנות הקמעונאית הראשונה שלה ברחוב דיזנגוף בתל אביב ובמהלך שנות ה-90 המשיכה קסטרו בהקמת רשת של עשרות חנויות ברחבי המדינה, ועברה לאסטרטגיית צמיחה מהירה, עם דגש על פעילויות שיווק חדשניות וגיוס מעצבים מצטיינים לשורותיה. כיום, מפעילה הרשת בישראל כ-150 חנויות.

כיום מפעילה הרשת בישראל כ-150 חנויות
כיום מפעילה הרשת בישראל כ-150 חנויות
הפריצה הגדולה של קסטרו התרחשה בשנת 1993, עם עלייתו לאוויר של ערוץ 2. פרסומת “המעיל“ המפורסמת של בית האופנה, בכיכובם של יעל אבקסיס וליאור מילר, נהפכה לשיחת היום והפכה את קסטרו למותג מוכר, הממוצב כצעיר, נועז, חדשני ועדכני.
 
בשנת 2000 השיקה קסטרו את Castro Men - רשת האופנה הישראלית הראשונה לגברים. בשנת 2003 פתחה קסטרו במרכז תל אביב את חנות הקונספט קסטרו תל אביב, שלוש קומות של אופנה בחוויה אורבאנית המתאימה לקצב החיים של העיר.
 
הקולקציות של קסטרו כוללות שלושה קווים עיקריים: Red - קו אופנת הקז‘ואל, Black - קו מתוחכם ואלגנטי, ו-Blue - קו הג‘ינס של קסטרו. לצידם של שלושת קווי האופנה העיקריים מציעה קסטרו קולקציות משלימות, הכוללות מגוון פריטי אופנה - החל מנעליים ותיקים, דרך הלבשה תחתונה, משקפיים ותכשיטים, וכלה באופניים ובאביזרים משלימים.
 
בשנת 2013 הושק קו “הילדים של קסטרו".
 
הסביבה התחרותית
בשנים האחרונות, עם כניסתן לארץ של מספר רשתות אופנה בינלאומיות והאפשרויות הרבות שנפתחו בפני הצרכנים לרכישת בגדים בערוצים המקוונים, הפך שוק האופנה בישראל לתחרותי מאוד.
 
האתגר השיווקי
האתגר המרכזי של קסטרו הוא להמשיך להוביל את שוק האופנה בישראל באמצעות עיצוב של מוצרי אופנה ולייף-סטייל ברמה גבוהה ושיווקם במחירים הוגנים, תוך מתן פתרונות ממוקדים לצרכן הישראלי.
 
הפתרונות היצירתיים
שינוי הסביבה התחרותית בעקבות כניסתן לישראל של רשתות האופנה הבינלאומיות הביא את קסטרו לתובנה כי נקודת הבידול והחוזקה המרכזית שלה, שגורמת לצרכנים לבחור בה שוב ושוב, היא היותה מותג המחובר לצרכן הישראלי ולצרכיו כמו גם להוויה הישראלית ולקריאייטיב ישראלי - עובדה שיוצרת אצל הצרכנים תחושה של בית ושל שייכות.

מותג מוכר, הממוצב כצעיר, נועז, חדשני ועדכני
מותג מוכר, הממוצב כצעיר, נועז, חדשני ועדכני
עוד נקודה שמחזקת את קסטרו כחברה מקומית מובילה, היא העובדה שהקולקציות של קסטרו מעוצבות בסטודיו של החברה בישראל על ידי מעצבי אופנה, גרפיקה וטקסטיל ישראלים - כולם בוגרים מצטיינים של בתי הספר לעיצוב בישראל.
 
בשנה החולפת באה אסטרטגיה זו של קסטרו לידי ביטוי במספר פרויקטים, ובהם פרויקט T-ART בשיתוף מוזיאון תל-אביב לאמנות, שכבר הפך למסורת, והשקת קו ביגוד בשיתוף כוכבי הפסטיגל.
 
פרויקט T-ART - בשנה שעברה השיקה קסטרו, בשיתוף פעולה עם מוזיאון תל אביב לאמנות, פרויקט ייחודי המפגיש בין אופנה לאמנות ישראלית: קולקציית קפסולה של טי-שרטים בשילוב מגוון יצירות של מיטב האמנים הישראלים, מתוך אוסף האמנות הישראלית של המוזיאון.
 
הקולקציה רשמה הצלחה גדולה בקרב לקוחות החברה, ולקראת הקיץ השיקה קסטרו קולקציית T-Art חדשה בשיתוף פעולה עם האמן וחתן פרס ישראל, דוד טרטקובר.
 
בנוסף, במסגרת הפרויקט ערכו קסטרו ומוזיאון תל אביב, זו השנה השנייה ברציפות, פעילות משותפת המחברת בין אמנות לאופנה תחת השם “חמישי ב-T“. בכל יום חמישי במהלך חודש אוגוסט נהנו אלפי ישראלים מכניסה חופשית למוזיאון, כאשר לצד התערוכות נערכו במקום הרצאות, סיורים וסדנאות.
 
קולקציית הפסטיגל - השנה שיתף פעולה קו “הילדים של קסטרו“ עם מופע הילדים המצליח "היי סקול פסטיגל" והשיק קולקציה שעוצבה במיוחד עבור המופע. בשלב הראשון, מעצבי האופנה של קסטרו עיצבו את התלבושות עבור כל אחד מכוכבי המופע. בשלב השני יכלו ילדי ישראל ליהנות מקולקציית הכוכבים, שנמכרה באתר המותג ובחנויות נבחרות.
 
אירוע ג'ינס סימפוני - כחלק מהתמודדות עם התחרות הצפופה על תשומת הלב של הקהל הישראלי, בחרה השנה קסטרו למקד את ההשקה שלה לקראת עונת חורף 2016-2017 סביב קולקציית הג'ינס המצליחה של החברה, ובמיוחד סביב דגם ה-Destroyed, שזכה גם לקמפיין טלוויזיה מושקע בכיכובם של דר זוזובסקי, נטע אלחמיסטר ועומר דרור.
 
קסטרו באולימפיאדה - לכבוד האולימפיאדה שנערכה הקיץ בברזיל, עיצבו המעצבים של קסטרו את מערכות הלבוש הרשמיות של חברי המשלחת לאולימפיאדה. קסטרו מעצבת מזה 20 שנה את מדי הנבחרת האולימפית בתרומה מלאה. העיתון USA Today אף הכתיר את הנבחרת כאחת מ-17 הנבחרות האולימפיות המצטיינות בלבושן.

קסטרו באינטרנט
במשך שנים ארוכות פעלה קסטרו במרחב המקוון ובנתה קהילת אוהדים דיגיטלית. הפעילות במרחב הדיגיטלי מסייעת לקסטרו לחזק את הקשר הישיר שלה עם הצרכנים וליצור דיאלוג עם קהילת אוהבי המותג.

הפעילות במרחב הדיגיטלי מסייעת לחזק את הקשר הישיר עם הצרכנים
הפעילות במרחב הדיגיטלי מסייעת לחזק את הקשר הישיר עם הצרכנים
בנוסף למידע שהיא מפרסמת בעמוד הפייסבוק שלה - שחברים בו כבר יותר מ-638 אלף אוהדים - לקסטרו מגזין דיגיטלי לאופנה, תרבות ולייף סטייל, ואפליקציות מובייל, ערוץ יוטיוב וחשבון אינסטגרם פופולאריים, המאפשרים הצצה אל עולמות ההשראה של מעצבי קסטרו ואל המתרחש מאחורי הקלעים של המותג.
 
כנדבך משלים לפעילות ארוכת השנים במרחב המקוון, ולאחר תהליך פיתוח ארוך והשקעה של מיליוני שקלים, השיקה קסטרו לפני מספר שנים את החנות המקוונת שלה, המאפשרת לצרכנים מכל העולם לרכוש את כל מוצרי המותג היישר מהמחשב, הטאבלט או הסמארטפון.
 
החנות המקוונת של קסטרו מספקת חוויית משתמש נוחה וקלה, המחברת בין טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב עדכני, ניהול לוגיסטי ושירות לקוחות.

דברים שלא ידעת על קסטרו
  • בשנת 2010 הכתיר עיתון TheMarker את קסטרו בתור “מותג האופנה של העשור“.
  • בשנת 2012 זכתה קסטרו בתואר “רשת האופנה המועדפת על הישראלים“ (על פי סקר גיאוקרטוגרפיה).
  • קסטרו מנוהלת כיום על ידי אתי רוטר - בתו של אהרון קסטרו ונכדתה של אנינה קסטרו - ועל ידי בעלה גבי רוטר.
אבני דרך בחייו של קסטרו
1950 - אהרון קסטרו פותח חנות הלבשה ובהמשך את מפעל Castro.
1985 - קסטרו פותחת את החנות הראשונה שלה בתל אביב.
1993 - פרסומת “המעיל“ עם יעל אבקסיס וליאור מילר עולה לאוויר.
2000 - השקת רשת Castro Men.
2003 - השקת קסטרו תל אביב.
2013 - אתר המכירות האינטרנטי עולה לאוויר. השקת קו הילדים של קסטרו.
2015 - יוצא לדרך פרויקט T-ART בשיתוף פעולה עם מוזיאון תל אביב לאמנות.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות