תשכחו מכוכבים: הצרכנים רוצים ביקורות מעודכנות

בניגוד למה שנהוג לחשוב, מרבית הצרכנים שמים דגש גדול יותר על ביקורות עדכניות ולא על דירוג העבר של העסק

פורסם בתאריך: 11/02/2020, גיליון 2000

מספר הביקורות המקוונות העדכניות חשוב יותר לצרכנים ממספר הכוכבים שקיבל המוצר או השירות באופן כללי. כך עולה מדוח בנושא ביקורות מקוונות שנערך על ידי חברת BrightLocal.

 

הצרכנים נשאלו כמה עדכנית צריכה להיות ביקורת על מנת להשפיע על החלטת הרכישה שלהם: 48% מהנשאלים אמרו כי היא צריכה להיות בת פחות משבועיים. עלייה של 40% לעומת סקר דומה שנערך בשנה שעברה.

 

60% מהצרכנים בקרב קבוצת הגיל 18-54 אמרו כי ביקורות עדכניות חשובות להם מאוד על מנת לקבל את החלטות הקנייה. זאת, לעומת רק 21% בקרב בני 55 פלוס. אך ל-76% מקרב בני ה-55 פלוס חשוב שהביקורת תהיה בת פחות משלושה חודשים.

 

ביקורות צרכנים. עדכניות היא שם המשחק
ביקורות צרכנים. עדכניות היא שם המשחק

"כיום לא מספיק להביא את המוצר לחמישה כוכבים ואז להפסיק את ניהול המוניטין המקוון שלו", כתבו מחברי הדוח. לדבריהם, על המותגים להמשיך ולקבל ביקורות חיוביות כל הזמן. זאת, במטרה לתקשר לצרכנים שהחוויה הטובה המסופקת על ידי המותג היא עדכנית ותקפה גם היום. באופן כללי, כותבים מחברי המחקר, ביקורות צרכנים מקוונות חשובות כיום יותר מתמיד.

 

בין הנתונים הנוספים שעלו במחקר: 82% מהצרכנים באופן כללי קוראים ביקורות על עסקים מקומיים, כאשר 52% מהצרכנים בגילאי 18-54 תמיד קוראים ביקורות; בין הקטגוריות בהן יש לביקורות צרכנים מקוונות את ההשפעה הגדולה ביותר ניתן למצוא את תחוס ההסעדה, תחום המלונאות, חנויות המכולת, שירותי הבריאות וחנויות האופנה;

 

ביקורות חיוביות מעלות את הסבירות אצל 91% מהצרכנים לרכוש מוצר או שירות, בעוד ש-82% ישקלו מחדש רכישה לאחד שקראו ביקורת גרועה; הצרכן הממוצע קורא 10 ביקורות לפני שהוא מגבש דעה לגבי המותג או בית העסק; 97% מהצרכנים שקוראים ביקורות קוראים גם את תגובת העסקים לביקורות שהם מקבלים.

כתבות נוספות