באמריקן אקספרס מכוונים גבוה וממשיכים להוביל יוקרה וערך

167 שנה לאחר שהחל את דרכו בארה"ב כשירות מהיר להעברת דברי דואר, אמריקן אקספרס חולש על 7% משוק כרטיסי האשראי בישראל ומשתייך לעשירונים הגבוהים באוכלוסייה. על מנת לעמוד באתגרים ובתחרות הגוברת, אמריקן אקספרס חבר למותגי יוקרה מתחומים שונים כדי להציע ללקוחותיו חוויות מעולמות הנופש, התיירות, התעופה, הפנאי והקולינריה

פורסם בתאריך: 05/12/2017, גיליון 1899

השנה המשיכה American Express לחזק ולהעמיק את הפעילות השיווקית לטובת מחזיקי הכרטיס, בחרה לשמר את תוכנית צבירת הנקודות וחיזקה את שיתופי הפעולה עם שותפים מובילים בשוק מתחום התרבות וההופעות של אמנים מקומיים ובינלאומיים - מה שהוביל לשמירה על מובילות בתחום היוקרה והערך.

 

המותג אמריקן אקספרס החל את דרכו בארה"ב בשנת 1850, כשירות מהיר להעברת דברי דואר (אקספרס) - ומכאן שמו. בשנת 1891 השיקה החברה את המחאות הנוסעים (Traveler's checks) הראשונות, ובסוף שנת 1957 הושק לראשונה כרטיס אשראי הנושא את שם המותג.

 

בישראל הושק הכרטיס לראשונה ב-1995. כיום החברה מחזיקה כ-7% מנתח השוק בישראל, המהווים כ-700 אלף כרטיסים המשתייכים לעשירונים הגבוהים באוכלוסייה.

 

באופן מסורתי, כרטיסי האשראי של אמריקן אקספרס ממוצבים גבוה יותר ממותגי כרטיסי אשראי אחרים. החברה שמה דגש על מתן הטבות וערך מוסף למחזיקי הכרטיס, באמצעות שיתופי פעולה עם מותגי יוקרה מתחומים שונים והענקת חוויות ללקוחות - כולל הצעות ערך גלובליות שמציעה חברת אמריקן אקספרס העולמית בעולמות הנופש, תיירות, תעופה, פנאי וקולינריה.

 


האתגרים השיווקיים

האתגר שעמד בפני צוות השיווק בישראל היה להמשיך ולבדל את אמריקן אקספרס, תוך מתן דגש לערך המוסף הייחודי שהכרטיס מעניק, וזאת על רקע התחרות בשוק כרטיסי האשראי הישראלי, במסגרתה ביטלו חברות האשראי את תוכניות צבירת הנקודות ועברו להענקת הטבות כנגד שימושים.

 

כמו כן, החברה הציבה לעצמה כאתגר להגדיל את השימוש בכרטיסים ולחזק את הקשר הרגשי של הלקוחות לכרטיס.

 

הפתרונות היצירתיים

תוכנית נאמנות בשני מסלולים: באמריקן אקספרס התקבלה ההחלטה להמשיך לקיים את צבירת הנקודות לצד הענקת הטבות בונוס במסגרת תוכנית Membership Rewards, שהינה תוכנית הדגל של אמריקן אקספרס בעולם.

 

במסגרת ההטבות שהחברה מציעה ללקוחותיה, ניתן להמיר את הנקודות הנצברות בתוכנית ההטבות למיילים בחברות תעופה ובתי מלון ברחבי העולם, להנחות כספיות ברשתות השיווק המובילות בישראל, להנחות ברכישת כרטיסים להופעות של אמנים מקומיים ובינלאומיים, להטבת 1+1 ברכישת כרטיסים לקולנוע ולמגוון מתעדכן של הטבות נוספות.

 

חברות התעופה ובתי המלון הבינלאומיים בהם ניתן להמיר נקודות: KLM, Air France, Alitalia, Delta, Sheraton, Le Meridian ,Hilton Honors ואל על. בין הרשתות המקומיות בהן ניתן ליהנות מהנחות כספיות תמורת נקודות: סופר-פארם, דרך היין, אפריל, פיצה האט, GETT, רשתות בתי הקולנוע גלובוס מקס ולב, רשת תכשיטי ה. שטרן ועוד.

 

הטבת פרימיום בקטגוריית התרבות: במטרה לחזק את תפישת הערך של הכרטיס באמצעות הטבת פרימיום בקטגוריית התרבות, אמריקן אקספרס חברה למשרדי הכרטיסים ולמפיקים מהשורה הראשונה, וגיבשה עבור לקוחותיה הנחות למופעים של מגוון אמנים שהגיעו לישראל במהלך 2017, ביניהם אירוסמית', Guns N' Roses, בריטני ספירס, Tears For Fears, בריאן אדאמס, רוד סטיוארט, Blue Man Group ועוד, כל זאת תוך מתן הטבות למתחמי ה-VIP בהופעות ומתן קדימות בהזמנת כרטיסים.

 

בנוסף, ממשיכה החברה להציע אירועי גורמה וקולינריה, בהם Vinum TLV by American Express - פסטיבל יין וגבינות בשדרות רוטשילד בתל אביב ו-Round Tables by American Express - פסטיבל קולינריה בינלאומי במסגרתו השפים הטובים בעולם מתארחים במסעדות הטובות בתל אביב, שנערך בישראל זו השנה השלישית.

 


ממשק Freedom: במטרה לשפר את חוויית מימוש הנקודות עבור מחזיקי הכרטיס, פיתחה אמריקן אקספרס את ממשק Freedom שמטרתו לאפשר ללקוחות ליהנות מהנחה תמורת נקודות בקופות בתי עסק מובילים בפריסה ארצית, שתותאם לסכום הרכישה ולכמות הנקודות ברשות הלקוח. הממשק מאפשר מימוש נקודות ברשתות שונות, בהן גלי, סולוג, Nine West, אן קליין, צומת ספרים, גולף אנד קו, אינטימה ועוד.

 

בעקבות השקת הממשק ושיתופי פעולה נוספים, חל גידול משמעותי במימוש הנקודות על ידי לקוחות החברה.

 

דברים שלא ידעת על אמריקן אקספרס

  • קמפיין הטלוויזיה הראשון של החברה בישראל הושק ב-1995 במקביל להשקת כרטיס האשראי, וכלל צילומי תקריב של פסל החירות.
  • במסגרת השקת כרטיס האשראי בישראל התקיימה תחרות בין בוגרי בית הספר לעיצוב בצלאל, שיצרו לו עיצובים אמנותיים שונים.
  • נציגי שירות ה-Concierge נתקלים מעת לעת בבקשות יוצאות דופן מצד הלקוחות - בהן בקשתו של לקוח לרכוש מתנת יום הולדת לבחירתם עבור אשתו, בקשה להשיג ארוחת בוקר עם השחקן ג'ורג' קלוני ובקשה להקראת קידוש בערב שבת.
  • במסגרת אירועי American Express Live Experience של השנה שעברה נתפרה שמלה מיוחדת מכ-1,000 כרטיסי אמריקן אקספרס זהב, שנלבשה על ידי הדוגמנית דנה זרמון.

 

אבני דרך בחיי אמריקן אקספרס

1850 - המותג אמריקן אקספרס מתחיל את דרכו בארה"ב כשירות מהיר להעברת דואר.

1957 - כרטיס אשראי הנושא את שם המותג מושק לראשונה בארה"ב.

1995 - כרטיסי האשראי של המותג מושקים לראשונה בישראל.

2006 - כרטיס הסנטוריון, כרטיס האשראי היוקרתי בעולם, מושק ככרטיס הסופר-פרימיום הראשון בישראל.

2012 - אמריקן אקספרס משיקה בישראל את כרטיס Blue השקוף לצעירים.

2015 - השקת פרויקט הקולינריה Round Tables by American Express.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות