"הצרכנים לא מאמינים למותגים הגדולים, לקטנים דווקא כן"

דוח חדש חושף: ככל שהצרכנים צעירים יותר החברות צריכות להשקיע יותר על מנת לרכוש את אמונם


פורסם בתאריך: 25/02/2020, גיליון 2001

29% מהצרכנים בארצות הברית מתקשים מאוד להאמין לחברות הגדולות באמריקה, ו-25% אינם מאמינים להן כלל - כך עולה מדוח של חברת Morning Consult. עוד עלה מהדוח כי 74% מהצרכנים מאמינים שבניגוד לגדולים, מותגים קטנים יעמדו בהתחייבויות שלהם ללקוחות, ו-50% העידו כי מותג קטן  יצטרך לעשות משהו ממש רע על מנת לאבד את אמונם.

 

אמון הוא אחד מהמשתנים העיקריים הנדרשים לבניית בסיס לקוחות יציב. חברת המחקר ניסתה לבדוק מה הם המשתנים שמשפיעים על הצרכנים וגורמים להם לתת אמון במותג מסוים.

 

מהבדיקה עלה, כי 73% מתוך כ-2,000 הצרכנים שהשתתפו בסקר טענו כי שמירה על הפרטיות שלהם ועל הנתונים שהם מספקים למותג היא בעלת החשיבות הגדולה ביותר בהחלטה האם לתת אמון בחברה או מותג. משתנים נוספים לרכישת אמון הלקוחות הם איכות המוצרים, בטיחות המוצרים ושירות הלקוחות שמספק המותג באופן כללי.

 

בייבי בומרס. נותנים יותר אמון
בייבי בומרס. נותנים יותר אמון

רוצים לזכות באמון הצרכנים? שימו לב לפרמטרים הבאים:

 

שמירה על נתוני הצרכנים

בעוד ש-73% מהמשתתפים בסקר אמרו כי שמירה על הפרטיות היא בעלת חשיבות גדולה עבורם בבואם לתת אמון במותג, רק 25% אמרו כי הם נותנים אמון מלא במותגים שמציגים שמירה טובה על הפרטיות שלהם.

 

בלי "אותיות קטנות"

78% מהנסקרים אמרו כי על מנת לתת אמון במותג חשוב להם שהוא ישתמש רק בתקשורת ברורה, ולא יחביא מידע חשוב ב"אותיות הקטנות". 17% מהמשיבים אמרו כי הם יתנו אמון מלא בחברה שאינה משתמשת באותיות קטנות על מנת להסתיר מידע חיוני ללקוחות.

 

יחס הוגן לעובדים

49% מהמשתתפים בסקר אמרו כי חברות המספקות יחס טוב לעובדים שלהן יוצרות עבורם אלמנטים של אמון. 18% אמרו כי יש להם אמון חזק במותגים המתייחסים היטב לעובדי שלהם.

 

עוד עלה מהדוח, כי באופן כללי בני הדורות הצעירים מאמינים פחות במותגים. 42% מבני דור ה-Z הבוגרים (גילאי 18-22) אמרו כי הם אינם בוטחים במותגים. זאת, לעומת 30% בקרב בני דור המילניום, 28% מקרב בני דור ה-X ו-26% מקרב הצרכנים בני דור הבייבי בום.

כתבות נוספות