דוח: הצרכנים רוצים לקבל הצעות מכר אישיות, אך הם פוחדים מאובדן הפרטיות

לטענת מחברי הדוח, על המשווקים לעשות מאמצים להציג שקיפות מלאה, על מנת שהצרכנים ירגישו נוח למסור פרטים אישיים

פורסם בתאריך: 21/11/2017, גיליון 1897

נושא הפרסונליזציה מעסיק בשנים האחרונות משווקים רבים, המנסים לפנות ללקוחות שלהם עם הצעות מכר ומבצעים מותאמים אישית. דוח חדש של חברת Cloud IQ ניסה לבחון מה באמת רוצים הצרכנים לקבל אישית מהמשווקים. מהדוח עלה, כי 77% מהצרכנים היו רוצים לקבל הצעות מכר ומבצעים מותאמים אישית, ו-60% נהנים מעצם העובדה שהמשווקים מכירים אותם. 59% אמרו כי הם מעריכים את העובדה כי המשווקים מכירים אותם ואת הצרכים שלהם, ו-57% אמרו כי הפרסונליזציה נותנת להם תחושה של שליטה. באופן כללי, 69% מהצרכנים שנבדקו בבריטניה, ארצות הברית ואוסטרליה, אמרו כי הם יהיו שמחים לקבל הצעות מותאמות אישית מהמשווקים.

 

עוד עלה במחקר, כי למרות ש-64% מהצרכנים מבינים את הערך של הצעות מכר מותאמות אישית, קרוב ל-50% מודאגים מנושא החדירה לפרטיות שלהם. הנתונים מראים, כי ככל שהצרכנים מבצעים מספר גדול יותר של רכישות באינטרנט, הם פתוחים יותר לנושא ההתאמה האישית.

 

פרסונליזציה. כי כל הלקוחות שונים
פרסונליזציה. כי כל הלקוחות שונים


כאשר הם נשאלו לגבי הדאטה אותה אוספים המשווקים על מנת להציע את הפרסונליזציה, 85% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הם מוכנים שהמשווקים ישתמשו בנתוני קניות העבר שלהם; 79% אמרו כי הם מוכנים שהמשווקים ישתמשו בנתונים הדמוגרפיים הכלליים שלהם, ו-50% אמרו כי הם פתוחים לעובדה כי המשווקים מתבססים על מצב הרוח שלהם.

 

מחברי הדוח כתבו, כי נכון להיום החלק הארי של המשווקים לא עושה שימוש בפרסונליזציה מעבר למאמצי הדיוור הישיר. בסיכום כתבו המחברים, כי המשווקים צריכים להגדיל את המאמצים שלהם ולהציג שקיפות לגבי הנתונים שהם אוספים על הצרכנים. דבר זה יאפשר לצרכנים להרגיש בנוח עם המידע שנאסף עליהם.

כתבות נוספות