ה-RFID של הדברים

בדרך להשגת שירות הלקוחות המושלם מתכוונת רשת בתי הכלבו מייסי'ס להשקיע בקלף המנצח לדעתה - טכנולוגיית התיוג האלקטרוני של מוצרים

פורסם בתאריך: 06/12/2016, גיליון 1851

טכנולוגיית התיוג האלקטרוני של מוצרים, או בשמה הידוע יותר RFID, זכתה בלא מעט התעניינות ציבורית וסיקור תקשורתי נרחב - וסוקרה לא פעם גם בפורום שיווק. עם זאת, למרות הפופולריות העולמית העצומה לה זכתה, היא עדיין זוכה לאחוזי חדירה נמוכים בעולם הקמעונאות.
מי שכן מאמינה ב-RFID ובהשפעה שלו על שרשרת הייצור, ההפצה והמכירות, היא רשת בתי הכלבו האמריקאית מייסי'ס, שמתכננת להכניס שבבי RFID לכל מרכזי ההפצה והחנויות שלה כבר בשנה הבאה. באמצעות השירות מתכננת הרשת להציע ללקוחותיה חוויית קניות רב-ערוצית מושלמת.

מייסי'ס. ה-RFID משפר תוצאות עסקיות
מייסי'ס. ה-RFID משפר תוצאות עסקיות
"אינני מבין כיצד ניתן להתייחס לכוחם של נתונים בקלות דעת בעולם רב-ערוצי ודיגיטלי", אמר ביל קונל, סגן-נשיא לתפעול ולוגיסטיקה במייסי'ס. "הלקוחות שלנו דורשים לדעת הכל על מלאי וזמינות המוצרים, והם רוצים לקבל את העובדות באופן מיידי. אם אין לך נגישות למידע בכל זמן, אתה בבעיה אמיתית".
כבר בשנה הבאה תדרוש הרשת מכל ספקיה להדביק תגי RFID על כל המוצרים שמגיעים לחנויות, מהלך שמתאפשר כעת בעקבות הירידה החדה במחיר התגים. "אנחנו רואים במהלך יכולת משמעותית להתרחבות ושיפור כלל ערוצי השיווק והמכירות שלנו. אנחנו כבר רואים תוצאות ראשונות - הן מבחינה תפעולית והן מבחינה כלכלית", אמר קונל.
שלדון רייך, סגן נשיא חברת CYBRA, אמר כי הרווחים שמשיגים קמעונאים שאימצו את טכנולוגיית ה-RFID הן לא פחות ממדהימות. לדבריו, "בזכות התיוג הפך ניהול המלאי למדויק יותר, עם רמות שיפור של בין 63% ל-95% לעומת חנויות שאינן מסמנות את המוצרים בתגי RFID. בזכות השירות זמינות המוצרים גבוהה יותר וניהול המלאי נעשה בצורה מושכלת יותר".

כתבות נוספות