המותגים רואים בהזמנות הקוליות יותר הזדמנות מסיכון

מותגים שידעו להתאים את עצמם לחיפוש הקולי כבר בשלב האימוץ המוקדם על ידי הצרכנים, יקבלו יתרון משמעותי לעומת מותגים שלא יתאימו עצמם לחיפוש הקולי

פורסם בתאריך: 05/03/2019, גיליון 1960

יותר ויותר צרכנים משתמשים בסייענים קוליים על מנת לבצע הזמנת מוצרים והמותגים רואים זאת כהזדמנות ולא כאיום. כך עולה מסקר חדש של חברת Feedvisor שנערך בקרב 500 מותגים בארצות הברית. 69% מהמשיבים לסקר אמרו כי הם מסכימים או מסכימים מאוד לכך שהזמנת מוצרים באמצעות הקול מהווה הזדמנות ולא איום על המותגים, וכי יהיה לה חלק משמעותי באסטרטגיית המכירות בעתיד.

 

מחברי הדוח כתבו, כי בהתבסס על העובדה כי חיפושים קוליים מונעים על ידי תהליך למידה טבעי, המותגים יכולים להטמיע בתמהיל השיווק שלהם מודעות ותכנים המותאמים לחיפוש מסוג זה. בדוח נכתב, כי מותגים שידעו להתאים את עצמם לחיפוש הקולי כבר בשלב הראשוני של האימוץ המוקדם על ידי הצרכנים, יקבלו יתרון משמעותי לעומת מותגים שלא יתאימו עצמם לחיפוש הקולי.

 

אקו של אמזון. העתיד של מותגי הצריכה?
אקו של אמזון. העתיד של מותגי הצריכה?

מהצד השני, 45% מהמותגים מסכימים או מסכימים מאוד להנחה כי ההזמנות הקוליות יהוו איום על המשווקים והמותגים. הסיכון שרואים המותגים נובע מכך ש-85% מהצרכנים אמרו כי כאשר הם מזמינים באמצעות חיפוש קולי, הם לא נותנים עדיפות למותג מסוים אלא בוחרים במותג הראשון שעולה על ידי הסייען הקולי. כאשר הצרכנים משתמשים באקו של אמזון לדוגמה, במרבית המקרים יהיה מדובר במותג הפרטי של הקמעונאית.

 

מסקר אחר שנערך בנושא הסייענים הקוליים עולה, כי 70% מהצרכנים שיש בבעלותם סייען קולי משתמשים באקו של אמזון; 24% משתמשים בגוגל הום ורק 6% בסיען הקולי של אפל.

 

עוד עלה מהסקר של Feedvisor, כי חלק גדול מהמשווקים המתבססים על מכירות באמזון, הביעו חשש משמעותי מכך שהמותגים הפרטיים של אמזון עשויים לפגוע בהם יותר ככל שהלקוחות יעברו להזמנות באמצעות חיפוש קולי.

כתבות נוספות