6 דברים שאתם חייבים לדעת על בני דור ה-Z

רבים נוטים לשייך את הרגלי הצריכה השונים של בני דור ה-Z לעובדה כי הם גדלו בעולם דיגיטלי. אך מסתבר כי הטכנולוגיה היא רק צד אחד של המטבע

פורסם בתאריך: 24/07/2018, גיליון 1931

בני דור ה-Z, הנמצאים היום בשנות ה-20 והשלושים לחייהם, נתפסים פעמים רבות כדור הראשון שגדל אל תוך עידן הדיגיטל והמובייל. לכן, הם נתפסים כצרכנים שונים מבני הדורות הקודמים הדורשים התייחסות אחרת מצד המשווקים והקמעונאים. אך הדיגיטל אינו הסיבה היחידה לשוני של בני דור ה-Z מבני הדורות הקודמים. אלו הסיבות שבגללן הדור הזה שונה מקודמיו.

 

חסכנות

המיתון העולמי של שנת 2008 גרם לבני דור ה-Z להיות חסכנים יותר ולקחת פחות סיכונים. לעובדה הזו, כמובן, יכולה להיות משמעות גדולה על המשווקים והקמעונאים.

 

ציידי מציאות

חסכנים נוטים להיות זהירים יותר. ממחקר של חברת הייעוץ הבינלאומית WSL Strategic Retail עולה כי בני דור ה-Z מבלים יותר זמן ומשקיעים יותר כסף בקנייה בחנויות הדיסקאונט, לעומת בני הדורות הקודמים.

 

הימנעות מתנועה מיותרת

בני דור ה-Z נוטים לנסוע פחות, לכן על הקמעונאים לחשוב על מקומות קנייה הקרובים למקומות העבודה שלהם או לשכונות מגוריהם.

 


מסתבר שהקניונים כאן כדי להישאר
מסתבר שהקניונים כאן כדי להישאר


טבעונות

חלק גדול מבני דור ה-Z נוטים לצרוך מוצרים שאינם מכילים כל חומר מן החי. העובדה הזו משפיעה על תחומים נוספים מלבד המזון, כמו למשל מזון לבעלי החיים שלהם, חומרי ניקוי ורהיטים שאינם כוללים עור. לכן, יתכן שהקמעונאים צריכים לחשוב על מעברים מיוחדים בחנות המוגדרים כידידותיים לטבעונים.

 

קניות בקניונים

35% מהצרכנים בגילאי 18-29, המהווים את החלק העיקרי של בני דור ה-Z, קונים היום פחות בקניונים מאשר לפני חמש שנים. אך למרות זאת, 40% מבני דור זה עדיין קונים יותר בקניונים. כך עלה מדוח של Morning Consult. לכן, נראה כי באופן כללי הקניונים יישארו איתנו גם בשנים הבאות.

 

נאמנות

רק 30% מבני דור ה-Z אומרים כי תוכניות הנאמנות של הקמעונאים ישפיעו על העדפות הקנייה שלהם. כך עולה מדוח של חברת ארנסט אנד יאנג. גם אירועים בלעדיים לחברי מועדון חשובים עבורם פחות מאשר עבור בני דור המילניום. לעומת זאת, משלוחים חינם נמצאו כחשובים מאוד עבורם.

 

כתבות נוספות