"הקיימות תופסת מקום הולך וגדל בהחלטות הקנייה": כך תשלבו את המותג שלכם במגמה

מחברי המחקר של נילסן מסבירים מהי קיימות ומה נדרש מהמותגים על מנת להבין טוב יותר איך המוצרים ברי הקיימא משתלבים באורח החיים של הצרכנים

פורסם בתאריך: 08/04/2019, גיליון 1964

המכירות של מוצרים ברי קיימא נמצאות במגמת עלייה מסביב לעולם ויגיעו לסך של 150 מיליארד דולר בשנת 2021 בארצות הברית לבדה. כך עולה מדוח של חברת המחקר נילסן.

 

אך מהי קיימות בעיני הצרכנים? מהדוח עולה כי התשובה לכך אינה פשוטה. ככל שהצרכנים מודעים יותר לנושא הקיימות, הם שמים דגש על דברים נוספים בתהליכי היצור, כמו למשל איך המוצר נעשה, איך מתייחסת החברה לעובדים ולסביבה ועוד. לכן, על מנת להצליח במשימה, טוענים מחברי הדוח, כי על המותגים להבין מה היא קיימות בעייני קהל הצרכנים שלהם ואיך אורח החיים של הצרכנים משפיע על הרגלי הקנייה.

 

המחקר של נילסן מגלה כי הצרכנים בוחנים האם המוצר הוא "בריא עבורי" ו"בריא עבורנו" וכי יש לכך  משמעות גדולה בהחלטות הקנייה שלהם כשהם בוחנים האם מוצר מסוים מחזיק בערכים דומים לערכים שלהם.

 

על מנת להבין טוב יותר את חשיבות הקיימות לצרכנים, מותגים צרכים להוסיף שכבת נתונים נוספת מצדדים שלישיים, כמו קמעונאים, כך לדברי שרה סצ'מינסקי, סגנית נשיא לקיימות וצמיחה בחברת נילסן. לדבריה, כאשר מדובר בקיימות זה קריטי לחברות להסתכל על המוטבציה של הצרכנים ועל החשיבה הפסיכולוגית שלהם, ולקשר אותן להתנהגות הקנייה.


צרכנות ברת קיימא. מגמה עולמית
צרכנות ברת קיימא. מגמה עולמית

עוד עלה מהדוח, כי טרנד הצרכנים שקונים מוצרים ברי קיימא נמצא במגמת עלייה. נכון להיום, 64% מהצרכנים בארצות הברית קונים מוצרים שהם מגדירים כברי קיימא. בעוד שמרבית המוצרים מסוג זה נמכרים בערים המשכילות יותר בארצות הברית, המגמה מתחילה לחדור גם לערים במרכז המדינה.

 

עוד עלה מהדוח, כי צרכנים הרגישים לנושא הקיימות נוטים לערוך מחקר מקדים לקנייה, בעיקר באינטרנט. הקבוצה הזאת נמצאת גם בסבירות גבוהה יותר להשלים את הרכישה בערוצים המקוונים. לכן, מחברי הדוח ממליצים למותגים להשקיע באסטרטגיה דיגיטלית לתמיכה במכירות המוצרים ברי הקיימא.


כתבות נוספות