קשים לפיצוח: הקהל שהמותגים מתקשים להגיע אליו

קהל הבנים הצעירים בגילאי היסודי נותר בגדר תעלומה, בניגוד לבנות בגילאים האלו שכבר זכו לפיצוח מצד הקמעונאים והמותגים


פורסם בתאריך: 03/09/2019, גיליון 1984

ביולי השנה השיקה רשת השיווק טארגט קו מוצרים חדש לילדות בגילאי 8-12 תחת הסיסמה "יותר מרק קסם". הקו כולל 500 מוצרים שנבחרו לאחר סדרת ראיונות ארוכה עם ילדות בנות הגילאים האלה וההורים שלהן.

 

אף על פי שבקבוצת הגיל הזו מספר הבנים זהה פחות או יותר למספר הבנות, מרבית המותגים והקמעונאים מתעלמים לגמרי מהדמוגרפיה הזו, ורק חלק קטן מנסה לפצח אותה.

 

הקו החדש של טארגט. בקרוב גם לבנים?
הקו החדש של טארגט. בקרוב גם לבנים?

אז אם המוצר או השירות שלכם יכול להגיע לקהל היעד הזה, אלו הדברים שאתם יכולים לעשות על מנת לזהות מה בדיוק הדמוגרפיה הזו רוצה.

 

  • השתמשו בתובנות שעולות מתוכנית הנאמנות שלכם. מהנתונים של תוכנית הנאמנות אפשר לראות מתי הבנים בקבוצת הגיל הזאת מתחילים להשפיע על החלטות הקנייה במשק הבית, מתי הם עוברים למידות גדולות יותר בבגדים ואיך הגדילה שלהם מגדילה, במרבית המקרים, את ההוצאה המשפחתית על מזון.
  • שתפו פעולה עם האמהות. הילדים בגילאי 9-12 אומנם משפיעים על החלטות הקנייה, אך מי שבסופו של דבר מבצע את הקנייה במרבית המקרים הן האמהות, והן גם מכירות את הילדים שלהם טוב יותר מכל מותג או קמעונאי.
  • הגיעו אליהם באמצעות הילדות. 40% מהבנים בגילאי 8 עד 18 אמרו כי בין מי שהם מחשיבים כחברים טובים מאוד יש לפחות בת אחת. בגילאים האלו הבנות מתבגרות בדרך כלל מהר יותר מהבנים ולכן ההשפעה שלהן עשוויה להיות עצומה (בעיקר בעידן הרשתות החברתיות).
  • אל תניחו שאתם יודעים מה הם תחומי העניין שלהם. באופו כללי, בנים בגיל הזה מאבדים עניין בצעצועים, מתחילים לגלות עניין בבנות וכמובן רוצים להיות "קול". בשנים האחרוונת הם מגלים גם תחומי עניין חדשים, כמו צילום (בעיקר באמצעות אינסטגרם וסנאפצ'ט) וכמובן משחקי מחשב.

 

לבסוף, קמעונאים ומותגים יפיקו תועלת מרגישות לפגיעויות של בנים בגילאי הביניים. תקופה זו, בין ילדות לנערות, מלאה בציפיות שדורות קודמים לא חוו. אם הבנים האלו ירגישו שמטפלים בהם, הם ככל הנראה יזכרו זאת גם כגברים.

כתבות נוספות