החנויות שמאיימות להחליף את המכולות והפיצוציות

קונספט חדש משלב בין פורמט מכונות הממכר האוטומטיות לבין חנויות הנוחות המסורתיות, ועשוי לשנות לחלוטין את עתיד הקמעונאות

פורסם בתאריך: 05/02/2019, גיליון 1956

בזמן שהצרכנים מסביב לעולם מחפשים אחר יותר ויותר נוחות, החנויות בשירות עצמי ממשיכות לפרוח. כך עולה מדיון בנושא שנערך בכנס הקמעונאות השנתי בחודש שעבר בניו יורק. אחד הפורמטים המדוברים ביותר בתחום הוא ה-NanoStore אותו פיתחה חברת AiFi, המפתחת מערכות אוטומציה לענף הקמעונאות.

 

הקונספט החדש, שרבים בתחום מעריכים שהוא עשוי להוות את התחליף לחנויות המכולות והנוחות המסורתיות, מספק חנויות בגודל של חנייה של רכב אחד. את החנויות האוטונומיות ניתן להציב במגרשי חנייה של בנייני משרדים, קמפוסים של אוניברסיטאות ועוד מגוון מיקומים. בפועל, החנות היא שילוב של מכונת ממכר אוטומטית עם חנות מכולת.

 

NanoStore. עתיד הקמעונאות?
NanoStore. עתיד הקמעונאות?

לקוחות יכולים להיכנס לחנות באמצעות כרטיס האשראי שלהם או תעודה מזהה אחרת. לאחר הכניסה לחנות, הלקוחות מורידים את המצרכים בהם הם חושקים מהמדף ועוזבים את החנות ללא ביצוע התשלום. סנסורים ומצלמות חכמות עוקבים אחר המוצרים שהוכנסו לסל הקנייה, מחשבים את התשלום הנדרש, והקבלה נשלחת באופן אוטומטי למייל של הלקוחות.

 

בפועל החנויות אינן דורשות כל התערבות של בני אדם, מלבד מילוי המדפים. לפיכך, מתכנני הקונספט ממליצים לקמעונאים שרוצים לעשות שימוש בחנויות הזעירות להציב אותם במקבצים של בין 10-20 חנויות בשטח קטן יחסית, על מנת להקל על תהליך מילוי המדפים.

 

נכון לעכשיו, החל הפורמט נמצא בשלב הפיילוט אצל מספר קמעונאים, והחברה שמאחורי הקונספט טוענת שההחזר על ההשקעה ביחידה צפוי תוך שנה מיום השקת החנות.

כתבות נוספות