תוכנית שנויה במחלוקת יצרה את מקום העבודה הנחשק בעולם

מותג אופנה קנדי קשר את עצמו לתוכנית העצמה מוכרת, והדבר הביא לתוצאות עסקיות מרשימות ולעובדים מרוצים

פורסם בתאריך: 02/01/2018, גיליון 1903

מותג אופנת הספורט הקנדי Lululemon זכה לאחרונה בתואר מקום העבודה הנחשק ביותר בארצות הברית. אחת הסיבות המרכזיות לכך נעוצה בכך שהמותג משקיע משאבים רבים בעובדי החנויות, במטרה לעזור להם להגיע להישגים בעבודה ובחיים האישיים.

 

תוכנית ההתפתחות האישית של הרשת נוסדה בעקבות תשוקה של המייסד, צ'יפ וילסון, והיא עוררה סביבה לא מעט מחלוקות. המנהלים בחנות מדרבנים את העובדים לקבוע לעצמם תוכנית לעשר שנים עם התמקדות בשלושה נושאים: בריאות, חיים אישיים וקריירה, וליצור חזון אישי שמבוסס על התוכנית. לאחר מכן הם מייצרים תוכנית לחמש שנים, ותוכנית נוספת לשנה הקרובה. לוחות החזון של העובדים הם נושא מרכזי לדיון בפינות הקפה ובחדרים האחוריים בחנות, והמוכרנים נדרשים לדון בהם עם בני משפחה וחברים.

 


Lululemon. ``הפורום`` כמעצב תרבות ארגונית
Lululemon. "הפורום" כמעצב תרבות ארגונית


החלק השנוי במחלוקת בתוכנית הוא, כי תשעה חודשים לאחר שהעובד נכנס לתוכנית, החברה מציעה לשלם עבורו על סמינר "הפורום" של חברת לנדמרק. בשנים עברו טענו חלק מהעובדים כי החברה מפעילה עליהם לחץ כבד ללכת למפגשים של הפורום, אך המנכ"לית שהחליפה את וילסון בשנת 2013, הורידה את הלחץ הזה.

 

הזכייה של הרשת כמקום העבודה האטרקטיבי ביותר בארה"ב, מראה כי חלק גדול מהעובדים רואים ומוקירים את היתרונות שמספקת להם הרשת בתחום ההעצמה האישית.

כתבות נוספות