מה קורה למותגי אינטרנט שרוצים להגיע לחנויות הפיזיות

פרופסור מבית הספר למנהל עסקים וורטון מרחיב על המגמה החדשה בעולם הקמעונאות – המעבר המסובך של חנויות מקוונות לעולם הפיזי

פורסם בתאריך: 13/11/2018, גיליון 1944

כאשר אנו מדברים על מותגים רב-ערוציים ועל האתגרים העומדים בפניהם, במרבית המקרים אנחנו מדברים על מותגים שצמחו בחנויות הפיזיות, ועכשיו הם מתמודדים עם אתגרים חדשים שנוספו בעקבות פתיחת ערוצי השיווק המקוונים.

 

אך בשנים האחרונות דווקא מותגים שהחלו את דרכם באינטרנט ורוצים להתרחב לעולם הפיזי, מגלים שגם להם יש אתגרים מסובכים לא פחות. כך אומר סאנטיגו גלינו, פרופסור לתפעול מידע וקבלת החלטות מבית הספר למנהל עסקים וורטון.

 

"האתגר המרכזי של אותם מותגים מקוונים בבואם להתרחב לעולם הפיזי הוא שהם עדיין לא עשו מהלך שכזה והם אינם מכירים את ערוצי ההפצה והמכירות הפיזיים", אמר הפרופסור בראיון שנתן למגזין Knowledge@Wharton.

 

ModCloth. מתחילים באינטרנט ממשיכים לחנויות
ModCloth. מתחילים באינטרנט ממשיכים לחנויות

לדבריו של גלינו, הרצת מערך תפעולי באינטרנט היא אתגר שונה לחלוטין מהרצת מערך תפעולי בעולם הפיזי. אבל, מכיוון שמדובר במרבית המקרים בחברות צעירות עם כוח אדם איכותי, הן יכולות להתגבר על האתגר הזה בקלות.

 

גלינו אמר, כי האסטרטגיה של חלק גדול מהמותגים המקוונים שרוצים להיכנס לעולם הפיזי היא קודם כל לפתוח את החנות ואז לראות מה יהיה. אבל, לדבריו, מהר מאוד הם מגלים כי עניינים שהעסיקו קמעונאים פיזיים במשך מאות בשנים, כמו ניהול מלאי וגיוס וטיפול בעובדים, מתקיימים גם כיום.

 

גלינו אמר כי מרבית המותגים המקוונים שמתרחבים לעולם הפיזי עושים זאת בצעדים קטנים ופותחים חנות אחר חנות. זאת, לעומת קמעונאים פיזיים גדולים שמחזיקים בין מאות לאלפי סניפים. לסיכום, אמר גלינו, כי מגמת הקמעונאות הרב-ערוצית תמשיך רק לגדול במהלך השנים הבאות.

כתבות נוספות