הצרכנים מאמינים באינטליגנציה המלאכותית

ולמרות זאת, פחות מ-33% מהצרכנים מאמינים כי הם יאפשרו לסייענים מבוססי האינטליגנציה המלאכותית להשלים את הקניות עבורם

פורסם בתאריך: 04/03/2018, גיליון 1912

האם השימוש בטכנולוגיה של אינטליגנציה מלאכותית תרחיב או תצמצם את אפשרויות הקנייה של הצרכנים והאם מדובר בבשורות חיוביות או שליליות לקונים? מסקר שנערך על ידי The Integer Group בקרב 3,700 צרכנים "טכנולוגיים" בארצות הברית עולה כי 3,615 מהם תיארו את האינטליגנציה המלאכותית כדבר חיובי בסך הכול לצרכנים.

 

הצרכנים נשאלו לגבי היכולת של האינטליגנציה המלאכותית להציג בפניהם מגוון מצומצם של מוצרים נבחרים, והסיכוי שהם ירכשו את אותם מוצרים. 56% אמרו כי האינטליגנציה המלאכותית תצמצם עבורם את המבחר, ו-44% אמרו כי היא תגדיל את המגוון שיוצג בפניהם.

 

Alexa. מקלה על חיי הצרכנים
Alexa. מקלה על חיי הצרכנים

מבין אלו שטענו כי האינטליגנציה המלאכותית תקטין את המגוון, קצת יותר ממחצית אמרו כי הטכנולוגיה הזו תגביל את החשיפה הרגילה שלהם למוצרים. לעומתם, מספר קטן יותר של צרכנים מסכים כי האינטליגנציה המלאכותית תקטין את החשיפה, אך הם רואים בכך דבר חיובי דווקא.

 

מבין הצרכנים שאמרו כי האינטליגנציה המלאכותית תגדיל את מגוון המוצרים אליהם הם נחשפים, אמרו רוב הצרכנים כי מדובר בדבר טוב שיעזור להם להיחשף למוצרים חדשים שהם אולי לא היו מגיעים אליהם בדרכים אחרות.


מהסקר עלה עוד, כי התפיסה של יתרונות האינטליגנציה המלאכותית לתהליך הקניות נתפסת באופן דומה על ידי מרבית קבוצות הגילאים. עוד עלה מהסקר, כי רק 33% מהצרכנים אמרו כי ייתנו לסייענים מבוססי אינטליגנציה מלאכותית להשלים את תהליך הקנייה עבורם.

כתבות נוספות