לראשונה: המחשב מפסיד למובייל בקניות לחגים

למרות זאת, כשני שליש מסך העסקאות המקוונות יסגרו באמצעות המחשב

פורסם בתאריך: 14/11/2017, גיליון 1896

השנה, כעשר שנים לאחר שמכשירי הסמארטפון נכנסו בסערה לחיינו, התנועה של הקניות לחגים באמצעות המובייל צפויה לעבור לראשונה את התנועה שתגיע לאתרי הקניות המקוונים מהמחשבים. כך עולה מדוח חדש של חברת Adobe.


אדובי חוזה, כי בעונת החגים הנוכחית כ-54% מהתנועה לאתרי הסחר המקוונים תגיע ממכשירי סמארטפון וטאבלטים, זאת לעומת 46% מהתנועה שתגיע מהמחשבים הנייחים והניידים.

 

"המובייל מהווה הזדמנות אדירה בעונת החגים הנוכחית והקמעונאים שיספקו את חוויית הקנייה הטובה ביותר במובייל הם אלו שיסגרו את העסקאות עם הצרכנים", אמר טילור סצ'רינר, אנליסט בכיר בחברת התובנות הדיגיטליות של אדובי (ADI). לדבריו, הדבר החשוב ביותר הוא להפוך את חוויית המובייל לנגישה וידידותית לאורך כל מסע הקניות של הצרכנים.

 

אפלקציית המובייל של אמזון. הצרכנים מעדיפים לרכוש מהניידים
אפלקציית המובייל של אמזון. הצרכנים מעדיפים לרכוש מהניידים

אך למרות שמרבית התנועה לאתרי המסחר צפויה להגיע ממכשירי המובייל, כשני שליש מהעסקאות צפויות עדיין להיסגר באמצעות הדסקטופ. מחברי הדוח טוענים, כי יש קשר ישיר בין הצמיחה של החברות באופן כללי לבין אחוז העסקאות שנסגרות באמצעות המובייל. חברות טובות, שנמצאות במגמת צמיחה, רושמות אחוזי קנייה טובים יותר במובייל לעומת חברות שנמצאות בצמיחה חלשה יחסית.

 

מהנתונים של אדובי עלה, כי בשנה שעברה 21% מהעסקאות המקוונות בעונת החגים נסגרו באמצעות סמארטפונים ו-10% נסגרו באמצעות טאבלטים.

 

עוד עולה מנתוני עונת החגים הקודמת, כי עסקה ממוצעת במובייל הייתה גבוהה יותר מעסקה שנסגרה באמצעות הדסקטופ: 136 דולר בממוצע לעסקת מובייל לעומת 11 דולר לעסקת דסקטופ. אחוז ההמרה במובייל עמד על 1.6% בממוצע, לעומת 4% המרה בדסקטופ.

 

כתבות נוספות