דוח: הנשים בפרסומת נעשות צעירות יותר ומוצגות כמטומטמות יותר

מהדוח עולה כי למרות התחזקות מעמד האישה בעולם, ענף הפרסום מתייחס כיום לנשים גרוע יותר מלפני 10 שנים

פורסם בתאריך: 03/10/2017, גיליון 1891

למרות התחזקות מעמד האישה בשנים האחרונות, ועל אף האג'נדה של איגוד המפרסמים באמריקה, מעמדן של נשים בפרסומות נמצא דווקא במגמת ירידה. כך עולה מדוח חדש בשם "האמת על ההטיה המגדרית בפרסומות" של מכון ג'ינה דיויס למגדר במדיה.לצורך הכנת הדוח, השתמשו עורכי המחקר במערכת של אינטלגנציה מלאכותית שסרקה אלפי פרסומות טלוויזיה ותוכניות בידור.


"למעשה לא ניתן למצוא שינוי משמעותי בתחום משנת 2006 לשנת 2017", אמרה מדליין די נומו, מנכ"לית המכון. לא רק זאת, בחלק מהפרמטרים נוצרה נסיגה במעמד האישה בפרסום. כך למשל, יש יותר תפקידים גבריים בפרסומות, ובמקרים רבים הדמות הגברית תהיה מצחיקה. האישה, לעומת זאת, תופיע במרבית המקרים במטבח. יתרה מכך, רק באחת מחמש פרסומות לאישה יש מקצוע, והיא בדרך כלל מדברת במשפטים פשטניים.

 

נשים בפרסום. שום דבר לא השתנה
נשים בפרסום. שום דבר לא השתנה

עוד עלה מהסקר, כי הסבירות שגברים ייראו חכמים יותר מנשים בפרסומת גבוהה ב-98% יותר מזו של הנשים. לדברי דברה בס, נשיאת שירותי השיווק הגלובליים של חברת מוצרי הצריכהJohnson & Johnson, חלק לא מבוטל מהבעיה נעוץ בעובדה שיש מעט מאוד במאיות, מפיקות ומנהלות בתעשיית המדיה. בס מאמינה, כי עד שלא יתרחש שינוי מערכתי מצבן של הנשים בפרסומות יישאר דומה.

בג'ונסון אנד ג'ונסון שמו את חיזוק האג'נדה הנשית ומעמד האישה בחזית, כאשר החברה דורשת מסוכנויות הפרסום שלה לקדם נשים בפרסומות שלה לתפקידים בכירים.

כתבות נוספות